Skip to content

REGULAMIN

PRZEWOZU OSÓB I BAGAŻU W KOMUNIKACJI REGULARNEJ [1]

„CONTBUS” Olszak Spółka Jawna, ul. Bazylianówka 48 D, 20-144 Lublin

 

Zgodnie z dyspozycją art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1262) przewoźnik lub organizator publicznego transportu zbiorowego, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. Nr 5, poz. 13 ze zm.), mogą wydawać regulaminy określające warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy.

 

  1. Przepisy ogólne

 

  1. Przewóz osób wykonywany jest na podstawie zezwolenia Nr DT-I.8070.465.1.2015.KORN,

    wydane przez Marszałka Województwa Lubelskiego oraz NR01496/W, wydane przez

    Marszałka Województwa Mazowieckiego.

  1. Przewóz osób i ich bagażu wykonywany jest przez przewoźnika prowadzący działalność

    gospodarczą pod firmą „CONTBUS Olszak Sp.J.” odpłatnie, na podstawie zawartej

    umowy przewozu, z wykorzystaniem przeznaczonych do tego pojazdów.

  1. Umowę przewozu, o której mowa w ust. 1, zawiera się przez nabycie biletu na przejazd

    przed rozpoczęciem podróży wydanego z kasy fiskalnej przewoźnika lub zakup biletu w

    systemie rezerwacji internetowej na stronie www.contbus.pl, o którym mowa w § 6

    Regulaminu oraz zajęcie miejsca w pojeździe na warunkach i w miejscu wskazanym

    przez kierowcę lub inną upoważnioną osobę dokonującą odprawy podróżnych.

 

  1. Obowiązki przewoźnika

 

  1. Przewoźnik podaje do publicznej wiadomości zakres swojego działania, a w

    szczególności adresy punktów odprawy, rozkłady jazdy i sposób zawierania umowy

    przewozu i dokonuje okresowego aktualizowania i publikowania informacji o

    wykonywanej komunikacji. Powyższe informacje, wraz ze stosowanym cennikiem oraz

    taryfami, znajdują się na stronie internetowej: www.contbus.pl

  1. Przewoźnik zapewnia podróżnym odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny oraz

    wygody i należytej obsługi.

  1. Jeżeli przed rozpoczęciem przewozu lub w czasie jego wykonywania zaistnieją

    okoliczności uniemożliwiające jego wykonanie zgodnie z treścią umowy, przewoźnik

    jest obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym podróżnych oraz zapewnić im bez

    dodatkowej opłaty przewóz do miejsca przeznaczenia przy użyciu własnych lub obcych

    środków transportowych (przewóz zastępczy).

  1. Przewoźnik jest zwolniony od obowiązku przewozu, jeżeli:

    – zachodzą uniemożliwiające przewóz okoliczności, których przewoźnik nie mógł

       uniknąć ani zapobiec ich skutkom,

    – klient nie zastosował się do przepisów przewozowych,

    – ze względu na przedmiot przewozu nie ma możliwości jego wykonania przy użyciu

       posiadanych środków i urządzeń transportowych.

 

  1. Obowiązki podróżnego

 

  1. Podróżny jest obowiązany do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących

    w transporcie oraz podporządkowania się poleceniom kierowcy pojazdu i

    upoważnionych organów kontroli.

  1. Podróżny jest obowiązany posiadać ważny bilet na przejazd przez cały czas trwania

    podróży i okazywać go na żądanie kierowcy, przewoźnika lub osoby upoważnionej

    przez przewoźnika do kontroli biletu.

  1. W razie utraty biletu podróżny, celem kontynuowania podróży, obowiązany jest do

    zapłaty należności wynikającej z zawartej umowy przewozu.

  1. Wtórników biletów utraconych nie wydaje się

 

  1. Prawa podróżnego

 

  1. Podróżny, który nabył bilet uprawniony jest do przejazdu określonym kursem

    autobusowym w zakresie wynikającym z nabytego biletu, ale nie ma prawa do przerwy

    w podróży.

  1. Podróżny jest uprawniony do przewozu bezpłatnie jednego dziecka w wieku do lat 4,

    jeśli nie żąda dla niego osobnego miejsca do siedzenia.

  1. Podróżny może zabrać ze sobą do wnętrza autobusu bezpłatnie rzeczy i bagaż, których

    wymiary, waga i ilość pozwalają zaliczyć je jako bagaż podręczny, a w ocenie kierowcy

    nie przekracza to możliwości technicznych przewozu tych rzeczy danym autobusem.

  1. Podróżny może zająć w autobusie tylko jedno miejsce dla siebie oraz po jednym

    miejscu dla każdej jadącej z nim osoby, której wykupił bilet na przejazd danym autobusem.

  1. Osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim ma prawo zabrać do

    autobusu wózek inwalidzki bez dodatkowych opłat.

 

  1. Przewóz bagażu

 

  1. Za rzeczy, które podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, przewoźnik

    ponosi odpowiedzialność, jeśli szkoda powstała z jego winy. (Art. 63, ust 1. ustawy –

    Prawo przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1262)

  1. Autobusy firmy „Contbus” nie posiadają osobnego miejsca do przewozu bagażu, gdzie

    podróżny nie miałby możliwości sprawowania nad nimi stałego nadzoru.

  1. Podróżny obowiązany jest sprawować stały nadzór nad przewożonymi rzeczami i Bagażem.

 

  1. Zasady korzystania z systemu rezerwacji internetowej

 

  1. Pasażerowie mają możliwość korzystania z systemu rezerwacji po zapoznaniu się

    z Regulaminem i klauzulą informacyjną oraz zaakceptowaniu warunków w nich określonych.

  1. Biletem stanowiącym dowód zawarcia umowy przewozu pomiędzy przewoźnikiem a

    podróżnym jest plik wygenerowany przez system zawierający następujące dane: dane

    przewoźnika, imię i nazwisko podróżnego, data i godzina wyjazdu, cena, liczba i rodzaj

    zakupionych biletów oraz specjalny numer unikatowy.

  1. Bilet jest ważny na określony w nim dzień i kurs.
  2. Do przejazdu uprawniona jest osoba posiadająca ważny bilet, o którym mowa w ust. 2 i

    3, a kierowca ma prawo żądać okazania dokumentu tożsamości (art. 33a ust. 7 pkt

    1) pozwalającego na weryfikację danych okaziciela biletu z danymi zapisanymi w bazie

    danych przewoźnika pod numerem unikatowym, o którym mowa w ust. 2.

  1. W przypadku zakupu biletu ulgowego, gdy pasażer nie potrafi udokumentować prawa

    do podróży na podstawie takiego biletu, przejazd będzie możliwy po dopłaceniu

    kierowcy różnicy między biletem normalnym a ulgowym, przed rozpoczęciem podróży.

  1. Ze względu na przekaz należności związanej z zakupem biletu za pośrednictwem

    Internetu oraz generacją numeru unikatowego, w naszym systemie nie ma możliwości  

    technicznych zmiany terminu rezerwacji  przez pasażera.

  1. Podróżny jest obowiązany zgłosić się do odprawy przynajmniej na dziesięć minut przed

    odjazdem autobusu.

  1. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności wobec pasażera z tytułu szkód lub

    dodatkowych wydatków powstałych wskutek niedopełnienia przez pasażera obowiązku

    określonego w ust. 7 zasad korzystania z systemu rezerwacji.

  1. Pasażerowie dokonujący zakupu biletu uzyskają potwierdzenie opłaty w zależności od

    czasu realizacji płatności przez bank, po upływie wskazanego czasu, to jest:

 

Lp. Rodzaj płatności Czas realizacji płatności

 

  1. karta płatnicza do 24 h zazwyczaj w ciągu 3 – 4 h
  2. szybki przelew z mBank online w ciągu kilku minut
  3. szybki przelew z MultiBank online w ciągu kilku minut
  4. szybki przelew z Inteligo online w ciągu kilku minut
  5. szybki przelew z WBK online w ciągu kilku minut
  6. szybki przelew z PKO BP online w ciągu kilku minut
  7. szybki przelew z Nordea online w ciągu kilku minut
  8. szybki przelew z Pekao S.A. online w ciągu kilku minut
  9. szybki przelew z LUKAS Bank online w ciągu kilku minut
  10. szybki przelew z BPH online w ciągu kilku minut od 7.00 – 21.00
  11. szybki przelew z ING(Bank Śląski) online w ciągu kilku minut od 9.00 – 19.00
  12. przelew z Citibank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
  13. przelew z Polbank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
  14. przelew z Kredyt Bank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
  15. przelew z BGŻ realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
  16. przelew z Millenium realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
  17. przelew z Deutsche Bank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
  18. przelew z Raiffeisen Bank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze

 

  1. Podróżny może zmienić umowę przewozu lub odstąpić od niej przed rozpoczęciem

    podróży albo w miejscu zatrzymania środka transportowego na drodze przewozu.

    Podróżnemu, który odstąpił od umowy przewozu, przysługuje zwrot należności

    stosowny do nie wykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części

    należności (odstępnego).

  1. Wysokość odstępnego wynosi 4 zł (słownie: cztery zł. ) za każdy wykonany zwrot należności,

    niezależnie od ilości zwracanych biletów oraz kwoty zwracanej należności.

  1. Zwrot należności zostanie wykonany niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty

    odstąpienia od umowy przewozu.

  1. Opłata Rezerwacyjna nie podlega zwrotowi.
  2. Jeżeli podróżny nie odstąpi od umowy i nie zgłosi się do odprawy do czasu określonej w

    rozkładzie jazdy godziny odjazdu autobusu, bilet traci ważność, a podróżnemu w takim

    przypadku nie przysługuje zwrot należności za niewykorzystany bilet.

  1. Firma „Contbus” prowadzi przewozy ekspresowe bez przystanków między Lublinem a

    Warszawą, nie ma miejsc zatrzymania środka transportu na drodze przewozu.

  1. W przypadku odstąpienia od umowy przewozu, gdy opłaty za bilet dokonano przy

    użyciu karty płatniczej, zwrot należności zasili użytą do opłaty kartę płatniczą.

 

  1. Skargi i Reklamacje

 

  1. Spółka Contbus Olszak Spółka Jawna jest podmiotem właściwym do przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług przewozów osób w transporcie drogowym, świadczonych przez spółkę Contbus Olszak Spółka Jawna.
  2. Skargi i reklamacje należy składać w formie pisemnej przesłanej na adres: Contbus Olszak Spółka Jawna, 20-144 Lublin, ul. Bazylianówka 48D.
  3. Skargi i reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 30 dni od dnia doręczenia skargi spółce.
  4. W terminie 30 dni od dnia doręczenia skargi spółce zostanie również udzielona odpowiedź na skargę (reklamację) w formie pisemnej i przesłana na adres pasażera listem poleconym za pośrednictwem Poczty Polskiej, (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).

 

 

  1. Przepisy porządkowe

 

  1. W autobusie i jego bezpośrednim otoczeniu zabrania się palenia tytoniu i spożywania

    napojów alkoholowych.

  1. Podróżnemu nie wolno zachowywać się w autobusie w sposób utrudniający pracę kierowcy.
  2. Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie mogą być nie

    dopuszczone do przewozu lub usunięte ze środka transportowego.

  1. Osoby uciążliwe dla podróżnych lub odmawiające zapłacenia należności za przewóz

    mogą być usunięte ze środka transportowego, chyba że naruszałoby to zasady współżycia   

    społecznego.

  1. Za osoby, o których mowa w ust. 3 i ust. 4, Regulaminu uważa się w szczególności:

    – osoby nietrzeźwe,

    – budzące odrazę swoim wyglądem lub ubiorem,

    – mogące zabrudzić inne osoby lub autobus,

  1. W przypadku stwierdzenia podczas przewozu zachowań określonych w ust. 3 – 5 obsługa.

    pojazdu ma prawo usunąć takie osoby z autobusu korzystając w razie potrzeby z pomocy    

    funkcjonariuszy Policji lub innych organów porządkowych.

  1. Zabrania się przewozu w autobusie:

    – zwierząt,

    – rzeczy niebezpiecznych lub mogących wyrządzić szkodę osom lub mieniu,

    – rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów.

  1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona może dokonywać kontroli dokumentów

    przewozu osób i bagażu.

  1. W przypadku stwierdzenia przejazdu bez ważnego biletu przewoźnik lub osoba przez

    niego upoważniona pobiera właściwą opłatę należność za przewóz i opłatę dodatkową

    w wysokości 200 zł.

 

9.

 

W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu będą miały

zastosowanie odpowiednie przepisy prawa cywilnego i ustawy – Prawo przewozowe.

[1] Zwany dalej „Regulaminem”.

 

 

 

CONTBUS Olszak Sp.J.                                                               Lublin dnia 06 czerwca 2025 r.

20-144 Lublin, ul. Bazylianówka 48D

 

CENNIK BILETÓW

 

 

Linia komunikacyjna / przystanki

Lublin – Warszawa – Nowy Dwór Mazowiecki                                                         

 

Cena biletu

(PLN)

Cena biletu ulgowego100%

Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 – Lublin Al. Tysiąclecia, Muzeum Narodowe – Zamek 04

30 zł.

0,00 zł

Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 – Warszawa,  Lotnisko Chopina

60 zł.

0,00 zł

Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 – Warszawa, ul. T. Chałubińskiego

50 zł.

0,00 zł

Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 – Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin

70 zł.

0,00 zł

Lublin Al. Tysiąclecia, Muzeum Narodowe – Zamek 04 – Warszawa,  Lotnisko Chopina

60 zł.

0,00 zł

Lublin Al. Tysiąclecia, Muzeum Narodowe – Zamek 04 – Warszawa, ul. T. Chałubińskiego

50 zł.

0,00 zł

Lublin Al. Tysiąclecia, Muzeum Narodowe – Zamek 04 – Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin

70 zł.

0,00 zł

Warszawa, Lotnisko Chopina – Warszawa, ul. T. Chałubińskiego

30 zł.

0,00 zł

Warszawa, Lotnisko Chopina – Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin

50zł.

0,00 zł

Warszawa, ul. T. Chałubińskiego – Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin

40zł.

0,00 zł

Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin – Warszawa, ul. T. Chałubińskiego

40zł.

0,00 zł

Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin – Warszawa, Lotnisko Chopina 

50zł.

0,00 zł

Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin – Lublin al. Unii Lubelskiej Rondo Dmowskiego 01

70zł.

0,00 zł

Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin – Lublin, ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420

70zł.

0,00 zł

Warszawa, ul. T. Chałubińskiego – Warszawa,  Lotnisko Chopina

30zł.

0,00 zł

Warszawa, ul. T. Chałubińskiego – Lublin, al. Unii Lubelskiej  Rondo Dmowskiego 01

50zł.

0,00 zł

Warszawa, ul. T. Chałubińskiego – Lublin, ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420

50zł.

0,00 zł

Warszawa, Lotnisko Chopina  – Lublin, al. Unii Lubelskiej  Rondo Dmowskiego 01

60 zł.

0,00 zł

Warszawa, Lotnisko Chopina  – Lublin, ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420

60 zł.

0,00 zł

Lublin al. Unii Lubelskiej  Rondo Dmowskiego 01 –  Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420

30 zł.

0,00 zł

 

Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami  publicznego  transportu  zbiorowego  ( Dz. U. z 2018,  poz. 295   z późniejszymi zmianami ), z zastrzeżeniem Art. 2 Ust. 2a. tej Ustawy, firma „Contbus” nie stosuje ulg ustawowych,

 

Art. 1b. ust. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:

              pkt 6) przewozu osób w komunikacji autobusowej ekspresowej, z zastrzeżeniem Art. 2 Ust. 2a.;

 Art. 2 ust. 2a. Do ulgi 100% przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego autobusowego w komunikacji zwykłej, pospiesznej, przyspieszonej i ekspresowej, na podstawie biletów jednorazowych, są uprawnieni funkcjonariusze Straży Granicznej w czasie wykonywania czynności służbowych związanych z zapobieganiem i przeciwdziałaniem nielegalnej migracji, realizowanych na szlakach komunikacyjnych o szczególnym znaczeniu międzynarodowym przed przestępczością, której zwalczanie należy do właściwości Straży Granicznej. (Dz. U. z 2018 poz.295).

 

Przewoźnik może od ceny podstawowej biletu, udzielić rabatu komercyjnego w wysokości 1zł do 59zł w zależności od daty zakupu biletu na stronie internetowej lub u kierowcy, ilości dostępnych miejsc na dany kurs oraz innych czynników kształtujących popyt na daną usługę przewozową.