REGULAMIN
PRZEWOZU OSÓB I BAGAŻU W KOMUNIKACJI REGULARNEJ [1]
„CONTBUS” Olszak Spółka Jawna, ul. Bazylianówka 48 D, 20-144 Lublin
Zgodnie z dyspozycją art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1262) przewoźnik lub organizator publicznego transportu zbiorowego, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. Nr 5, poz. 13 ze zm.), mogą wydawać regulaminy określające warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy.
- Przepisy ogólne
- Przewóz osób wykonywany jest na podstawie zezwolenia Nr DT-I.8070.465.1.2015.KORN,
wydane przez Marszałka Województwa Lubelskiego oraz NR01496/W, wydane przez
Marszałka Województwa Mazowieckiego.
- Przewóz osób i ich bagażu wykonywany jest przez przewoźnika prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą „CONTBUS Olszak Sp.J.” odpłatnie, na podstawie zawartej
umowy przewozu, z wykorzystaniem przeznaczonych do tego pojazdów.
- Umowę przewozu, o której mowa w ust. 1, zawiera się przez nabycie biletu na przejazd
przed rozpoczęciem podróży wydanego z kasy fiskalnej przewoźnika lub zakup biletu w
systemie rezerwacji internetowej na stronie www.contbus.pl, o którym mowa w § 6
Regulaminu oraz zajęcie miejsca w pojeździe na warunkach i w miejscu wskazanym
przez kierowcę lub inną upoważnioną osobę dokonującą odprawy podróżnych.
- Obowiązki przewoźnika
- Przewoźnik podaje do publicznej wiadomości zakres swojego działania, a w
szczególności adresy punktów odprawy, rozkłady jazdy i sposób zawierania umowy
przewozu i dokonuje okresowego aktualizowania i publikowania informacji o
wykonywanej komunikacji. Powyższe informacje, wraz ze stosowanym cennikiem oraz
taryfami, znajdują się na stronie internetowej: www.contbus.pl
- Przewoźnik zapewnia podróżnym odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny oraz
wygody i należytej obsługi.
- Jeżeli przed rozpoczęciem przewozu lub w czasie jego wykonywania zaistnieją
okoliczności uniemożliwiające jego wykonanie zgodnie z treścią umowy, przewoźnik
jest obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym podróżnych oraz zapewnić im bez
dodatkowej opłaty przewóz do miejsca przeznaczenia przy użyciu własnych lub obcych
środków transportowych (przewóz zastępczy).
- Przewoźnik jest zwolniony od obowiązku przewozu, jeżeli:
– zachodzą uniemożliwiające przewóz okoliczności, których przewoźnik nie mógł
uniknąć ani zapobiec ich skutkom,
– klient nie zastosował się do przepisów przewozowych,
– ze względu na przedmiot przewozu nie ma możliwości jego wykonania przy użyciu
posiadanych środków i urządzeń transportowych.
- Obowiązki podróżnego
- Podróżny jest obowiązany do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących
w transporcie oraz podporządkowania się poleceniom kierowcy pojazdu i
upoważnionych organów kontroli.
- Podróżny jest obowiązany posiadać ważny bilet na przejazd przez cały czas trwania
podróży i okazywać go na żądanie kierowcy, przewoźnika lub osoby upoważnionej
przez przewoźnika do kontroli biletu.
- W razie utraty biletu podróżny, celem kontynuowania podróży, obowiązany jest do
zapłaty należności wynikającej z zawartej umowy przewozu.
- Wtórników biletów utraconych nie wydaje się
- Prawa podróżnego
- Podróżny, który nabył bilet uprawniony jest do przejazdu określonym kursem
autobusowym w zakresie wynikającym z nabytego biletu, ale nie ma prawa do przerwy
w podróży.
- Podróżny jest uprawniony do przewozu bezpłatnie jednego dziecka w wieku do lat 4,
jeśli nie żąda dla niego osobnego miejsca do siedzenia.
- Podróżny może zabrać ze sobą do wnętrza autobusu bezpłatnie rzeczy i bagaż, których
wymiary, waga i ilość pozwalają zaliczyć je jako bagaż podręczny, a w ocenie kierowcy
nie przekracza to możliwości technicznych przewozu tych rzeczy danym autobusem.
- Podróżny może zająć w autobusie tylko jedno miejsce dla siebie oraz po jednym
miejscu dla każdej jadącej z nim osoby, której wykupił bilet na przejazd danym autobusem.
- Osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim ma prawo zabrać do
autobusu wózek inwalidzki bez dodatkowych opłat.
- Przewóz bagażu
- Za rzeczy, które podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, przewoźnik
ponosi odpowiedzialność, jeśli szkoda powstała z jego winy. (Art. 63, ust 1. ustawy –
Prawo przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1262)
- Autobusy firmy „Contbus” nie posiadają osobnego miejsca do przewozu bagażu, gdzie
podróżny nie miałby możliwości sprawowania nad nimi stałego nadzoru.
- Podróżny obowiązany jest sprawować stały nadzór nad przewożonymi rzeczami i Bagażem.
- Zasady korzystania z systemu rezerwacji internetowej
- Pasażerowie mają możliwość korzystania z systemu rezerwacji po zapoznaniu się
z Regulaminem i klauzulą informacyjną oraz zaakceptowaniu warunków w nich określonych.
- Biletem stanowiącym dowód zawarcia umowy przewozu pomiędzy przewoźnikiem a
podróżnym jest plik wygenerowany przez system zawierający następujące dane: dane
przewoźnika, imię i nazwisko podróżnego, data i godzina wyjazdu, cena, liczba i rodzaj
zakupionych biletów oraz specjalny numer unikatowy.
- Bilet jest ważny na określony w nim dzień i kurs.
- Do przejazdu uprawniona jest osoba posiadająca ważny bilet, o którym mowa w ust. 2 i
3, a kierowca ma prawo żądać okazania dokumentu tożsamości (art. 33a ust. 7 pkt
1) pozwalającego na weryfikację danych okaziciela biletu z danymi zapisanymi w bazie
danych przewoźnika pod numerem unikatowym, o którym mowa w ust. 2.
- W przypadku zakupu biletu ulgowego, gdy pasażer nie potrafi udokumentować prawa
do podróży na podstawie takiego biletu, przejazd będzie możliwy po dopłaceniu
kierowcy różnicy między biletem normalnym a ulgowym, przed rozpoczęciem podróży.
- Ze względu na przekaz należności związanej z zakupem biletu za pośrednictwem
Internetu oraz generacją numeru unikatowego, w naszym systemie nie ma możliwości
technicznych zmiany terminu rezerwacji przez pasażera.
- Podróżny jest obowiązany zgłosić się do odprawy przynajmniej na dziesięć minut przed
odjazdem autobusu.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności wobec pasażera z tytułu szkód lub
dodatkowych wydatków powstałych wskutek niedopełnienia przez pasażera obowiązku
określonego w ust. 7 zasad korzystania z systemu rezerwacji.
- Pasażerowie dokonujący zakupu biletu uzyskają potwierdzenie opłaty w zależności od
czasu realizacji płatności przez bank, po upływie wskazanego czasu, to jest:
Lp. Rodzaj płatności Czas realizacji płatności
- karta płatnicza do 24 h zazwyczaj w ciągu 3 – 4 h
- szybki przelew z mBank online w ciągu kilku minut
- szybki przelew z MultiBank online w ciągu kilku minut
- szybki przelew z Inteligo online w ciągu kilku minut
- szybki przelew z WBK online w ciągu kilku minut
- szybki przelew z PKO BP online w ciągu kilku minut
- szybki przelew z Nordea online w ciągu kilku minut
- szybki przelew z Pekao S.A. online w ciągu kilku minut
- szybki przelew z LUKAS Bank online w ciągu kilku minut
- szybki przelew z BPH online w ciągu kilku minut od 7.00 – 21.00
- szybki przelew z ING(Bank Śląski) online w ciągu kilku minut od 9.00 – 19.00
- przelew z Citibank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
- przelew z Polbank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
- przelew z Kredyt Bank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
- przelew z BGŻ realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
- przelew z Millenium realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
- przelew z Deutsche Bank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
- przelew z Raiffeisen Bank realizacja od 8.00 – 18.00 w dni robocze
- Podróżny może zmienić umowę przewozu lub odstąpić od niej przed rozpoczęciem
podróży albo w miejscu zatrzymania środka transportowego na drodze przewozu.
Podróżnemu, który odstąpił od umowy przewozu, przysługuje zwrot należności
stosowny do nie wykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części
należności (odstępnego).
- Wysokość odstępnego wynosi 4 zł (słownie: cztery zł. ) za każdy wykonany zwrot należności,
niezależnie od ilości zwracanych biletów oraz kwoty zwracanej należności.
- Zwrot należności zostanie wykonany niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty
odstąpienia od umowy przewozu.
- Opłata Rezerwacyjna nie podlega zwrotowi.
- Jeżeli podróżny nie odstąpi od umowy i nie zgłosi się do odprawy do czasu określonej w
rozkładzie jazdy godziny odjazdu autobusu, bilet traci ważność, a podróżnemu w takim
przypadku nie przysługuje zwrot należności za niewykorzystany bilet.
- Firma „Contbus” prowadzi przewozy ekspresowe bez przystanków między Lublinem a
Warszawą, nie ma miejsc zatrzymania środka transportu na drodze przewozu.
- W przypadku odstąpienia od umowy przewozu, gdy opłaty za bilet dokonano przy
użyciu karty płatniczej, zwrot należności zasili użytą do opłaty kartę płatniczą.
- Skargi i Reklamacje
- Spółka Contbus Olszak Spółka Jawna jest podmiotem właściwym do przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług przewozów osób w transporcie drogowym, świadczonych przez spółkę Contbus Olszak Spółka Jawna.
- Skargi i reklamacje należy składać w formie pisemnej przesłanej na adres: Contbus Olszak Spółka Jawna, 20-144 Lublin, ul. Bazylianówka 48D.
- Skargi i reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 30 dni od dnia doręczenia skargi spółce.
- W terminie 30 dni od dnia doręczenia skargi spółce zostanie również udzielona odpowiedź na skargę (reklamację) w formie pisemnej i przesłana na adres pasażera listem poleconym za pośrednictwem Poczty Polskiej, (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).
- Przepisy porządkowe
- W autobusie i jego bezpośrednim otoczeniu zabrania się palenia tytoniu i spożywania
napojów alkoholowych.
- Podróżnemu nie wolno zachowywać się w autobusie w sposób utrudniający pracę kierowcy.
- Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie mogą być nie
dopuszczone do przewozu lub usunięte ze środka transportowego.
- Osoby uciążliwe dla podróżnych lub odmawiające zapłacenia należności za przewóz
mogą być usunięte ze środka transportowego, chyba że naruszałoby to zasady współżycia
społecznego.
- Za osoby, o których mowa w ust. 3 i ust. 4, Regulaminu uważa się w szczególności:
– osoby nietrzeźwe,
– budzące odrazę swoim wyglądem lub ubiorem,
– mogące zabrudzić inne osoby lub autobus,
- W przypadku stwierdzenia podczas przewozu zachowań określonych w ust. 3 – 5 obsługa.
pojazdu ma prawo usunąć takie osoby z autobusu korzystając w razie potrzeby z pomocy
funkcjonariuszy Policji lub innych organów porządkowych.
- Zabrania się przewozu w autobusie:
– zwierząt,
– rzeczy niebezpiecznych lub mogących wyrządzić szkodę osom lub mieniu,
– rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów.
- Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona może dokonywać kontroli dokumentów
przewozu osób i bagażu.
- W przypadku stwierdzenia przejazdu bez ważnego biletu przewoźnik lub osoba przez
niego upoważniona pobiera właściwą opłatę należność za przewóz i opłatę dodatkową
w wysokości 200 zł.
9.
W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu będą miały
zastosowanie odpowiednie przepisy prawa cywilnego i ustawy – Prawo przewozowe.
[1] Zwany dalej „Regulaminem”.
CONTBUS Olszak Sp.J. Lublin dnia 06 czerwca 2025 r.
20-144 Lublin, ul. Bazylianówka 48D
CENNIK BILETÓW
Linia komunikacyjna / przystanki Lublin – Warszawa – Nowy Dwór Mazowiecki
| Cena biletu (PLN) | Cena biletu ulgowego100% |
Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 – Lublin Al. Tysiąclecia, Muzeum Narodowe – Zamek 04 | 30 zł. | 0,00 zł |
Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 – Warszawa, Lotnisko Chopina | 60 zł. | 0,00 zł |
Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 – Warszawa, ul. T. Chałubińskiego | 50 zł. | 0,00 zł |
Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 – Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin | 70 zł. | 0,00 zł |
Lublin Al. Tysiąclecia, Muzeum Narodowe – Zamek 04 – Warszawa, Lotnisko Chopina | 60 zł. | 0,00 zł |
Lublin Al. Tysiąclecia, Muzeum Narodowe – Zamek 04 – Warszawa, ul. T. Chałubińskiego | 50 zł. | 0,00 zł |
Lublin Al. Tysiąclecia, Muzeum Narodowe – Zamek 04 – Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin | 70 zł. | 0,00 zł |
Warszawa, Lotnisko Chopina – Warszawa, ul. T. Chałubińskiego | 30 zł. | 0,00 zł |
Warszawa, Lotnisko Chopina – Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin | 50zł. | 0,00 zł |
Warszawa, ul. T. Chałubińskiego – Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin | 40zł. | 0,00 zł |
Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin – Warszawa, ul. T. Chałubińskiego | 40zł. | 0,00 zł |
Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin – Warszawa, Lotnisko Chopina | 50zł. | 0,00 zł |
Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin – Lublin al. Unii Lubelskiej Rondo Dmowskiego 01 | 70zł. | 0,00 zł |
Nowy Dwór Mazowiecki Port Lotniczy Modlin – Lublin, ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 | 70zł. | 0,00 zł |
Warszawa, ul. T. Chałubińskiego – Warszawa, Lotnisko Chopina | 30zł. | 0,00 zł |
Warszawa, ul. T. Chałubińskiego – Lublin, al. Unii Lubelskiej Rondo Dmowskiego 01 | 50zł. | 0,00 zł |
Warszawa, ul. T. Chałubińskiego – Lublin, ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 | 50zł. | 0,00 zł |
Warszawa, Lotnisko Chopina – Lublin, al. Unii Lubelskiej Rondo Dmowskiego 01 | 60 zł. | 0,00 zł |
Warszawa, Lotnisko Chopina – Lublin, ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 | 60 zł. | 0,00 zł |
Lublin al. Unii Lubelskiej Rondo Dmowskiego 01 – Lublin ul. Dworcowa 2, Dworzec Lublin nr 3420 | 30 zł. | 0,00 zł |
Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego ( Dz. U. z 2018, poz. 295 z późniejszymi zmianami ), z zastrzeżeniem Art. 2 Ust. 2a. tej Ustawy, firma „Contbus” nie stosuje ulg ustawowych,
Art. 1b. ust. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
pkt 6) przewozu osób w komunikacji autobusowej ekspresowej, z zastrzeżeniem Art. 2 Ust. 2a.;
Art. 2 ust. 2a. Do ulgi 100% przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego autobusowego w komunikacji zwykłej, pospiesznej, przyspieszonej i ekspresowej, na podstawie biletów jednorazowych, są uprawnieni funkcjonariusze Straży Granicznej w czasie wykonywania czynności służbowych związanych z zapobieganiem i przeciwdziałaniem nielegalnej migracji, realizowanych na szlakach komunikacyjnych o szczególnym znaczeniu międzynarodowym przed przestępczością, której zwalczanie należy do właściwości Straży Granicznej. (Dz. U. z 2018 poz.295).
Przewoźnik może od ceny podstawowej biletu, udzielić rabatu komercyjnego w wysokości 1zł do 59zł w zależności od daty zakupu biletu na stronie internetowej lub u kierowcy, ilości dostępnych miejsc na dany kurs oraz innych czynników kształtujących popyt na daną usługę przewozową.